Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

субота, 21. мај 2011.

Torta Madera

Ja od torti obožavam voćne torte.Ima još nekoliko , koji su mi favoriti, kao naprimer ova Madera torta po receptu mog prijatelja Harvi, koji je jedan od najboljih specijalista na IT polju ali začudo hobi mu je kulinarstvo.Nadam se da će se vama takodje dopasti.



  • 175grama putera .
  • 3/4  belog sitnog šećera
  • 3 velika jaja
  • 1 3/4 čolje brašna
  • 3 kašike pulomasnog mleka
  • Kora 1 limuna

Dobro izmasti i stavi papir za pečenje u okrugli pleh za pečenje ,  razmere 24 cm.
U velikoj ciniji izmešaj puter i šećer dok ne bude onako vazdušasto. .Umuti jaja jedno po jedno , Prosej brašno u ovu smesu i dodaj mleko i koru od limuna.Peci na 140 stepeni Celzija zavisno od veličine kolača ..dajem tabelu .Kada pravite veće kolače za spratoev , naravno srazmerno povećate količinu sastojaka.


  • 18 cm  1 sat
  • 24 cm   1 sat i 10 minuta
  • 30 cm   1 sat i 20 minuta
  • 36 cm   1 sat i 30 minuta
  • 42 cm   1 sat i 45 minuta 
Ja nemam toliko raznih tepsija ali na sreću kod nas se one mogu iznajmiti za ovakve prilike, a izgledaju
ovako


Kada su kolači ispečeni ostavite da se ohlade 5 minuta.Ja ga kad se ohladi obično ostavim u frižider jedno pola sata jer se onda lakše seče.


Kad se ohladio i izvadite iz frižidera ,presecite ga.Ja obično sečem 4 cm od vrha.To se pokazalo odlično


 

Namaz

 

Radimo istog dana kada pečemo.Fondan namaz će zatvoriti kolač i doprineti da kolač ostane mek.

Kolač ima dva namaza.Prvi namaz je grub namaz , koji će pomoći da se fondan zalepi .Ja sam  u rasečeni kolać mazala džem , što dodatno još povećava ukus kolača.

Sledeći recept je za krem puter namaz. Trebaće vam 2 do 3 ovakva namaza za celu tortu ali pravite svaki posebno.

  • 1/2 šolje biljne masti) ja ne volim da koristim biljnu mast tako da sam napisala zato što je u originalnom receptu ali može se zameniti puterom
  • 1 kašičica vanile
  • 1/4 kašičica soli
  • 1 šolja šećera u prahu
  • 6 Kašika vode
  • Pomešaj biljnu mast, so i vanilu dok ne dobiješ glatku masu.Dodaj šećer u prahu i vodu i mikserom miksaj 5 minuta.Ako je potrebno dodaj vode da dobiješ pravilnu gustinu, koja je takva da je meka i lako se premazuje ali dovoljno čvrsta da ostane na kolaču.
    Sad sastavi dva kolača , pošto si prethodno izmedju stavio sloj džema.
Premaži vrh i strane torte krem puter namazom.Ovo ne mora biti glatko, jer če kasnije fondan sve prekriti.

Kada ste stavili namaz  vratite tortu u frižider da se namaz stvrdne.Kada ga ponovo izvadite  nožem odstarnite suvišni premaz,

Fondan

Nisam baš vešta u pravljenju fondana , pa sam se odlučila za lakšu opciju , koristeči gotov.Nisam sigurna  kako se ovo zove u neegleskom području ali sam sigurna da će vešte kuvarice same shvatiti.

Fondant se mora mesiti rukom da bi ste dobili dovoljno mek sastav koji će se lako naneti na kolač. U ovoj fazi dodajte boju i mesite dalje dok je niste ravnomerno umesili.Pažljivo spustite fondan na tortu i makazama isecite višak.


Moj savet je da se ne igrate previše sa fondanom.Pojaviće se male rupe i neće sve izgledati perfektno, ovo kasnije možete sakriti dekoracijom.

Za dekoraciju sam koristila jednostavnu šemu ukrasa  sa mešavinom vode i šečera u prahu.Osim toga  sam dodala trake u boji oko nekoliko kolača i na vrh moje cveće iz bašte.




I evo kako izgleda krajnji rezultat.Ovo svakako nije torta koju pravimo običnim danima, mada nije loše prvo vežbati sa manjom tortom.



Sada kad sam vam ovo poklonila, nameravam da odem u Waiveru , jednu banju blizu nas koja ima onu toplu i vruću vodu.Malo sam prehladjena pa bih se malo banjala. A kako je to izgledalo čitajte u mom sledećem blogu.U medjuvremenu vam želim lep vikend.

23 коментара:

Iiiii је рекао...

Ozdravi i odmori se u banji, a torta je super, stvarno si ju profesionalno napravila!!!

Jovana је рекао...

SJAJNA TORTA DRAGA!! SVAKA ČAST! Brzo ozdravi i banjaj se i za mene :-)))!

What's for dessert? је рекао...

Torta izgleda super! Svaka čast na ovim labirintima koje si crtala

Bite my cake је рекао...

wow, prekrasna je

Nale Coolinarija је рекао...

Predivna je. Red je da se i ti malo odmoriš i želim ti da brzo ozdraviš:)))) Pozzzz

Marijana је рекао...

Prelepa je!!!

tanja је рекао...

Zelim ti brzo ozdravljenje i ugodno banjanje!! A torta je prekrasna!!!

tasana065 је рекао...

Torta je u odnosu na tebe zanemarljiva,a pri tom je prelepa,banjaj se malo i za nas iz ovih ovamo krajeva,vecnog i virtualnog prijateljstva

Анониман је рекао...

hvala Dzoli i tebi lep vikend zelim i ocekujem oslikani post iz banje i brz oporavak.kiss

Zorica Stajić је рекао...

Svaka ti čast na lepo napravljenoj torti uz objašnjenja. Izgleda prelepo a tvoje cveće je dodatno krasi. Lepo se odmori, pa te očekujemo sa novim postom...

Miodrag Surac је рекао...

Super torta, volim kako izgleda. Pozdrav.

Biljana је рекао...

Izgleda bozanstveno:-)

Maja је рекао...

Pa ti si napravila pravu umjetnost od torte!! Svaka čast :)

Dunja је рекао...

Ova torta skulptura je fantastična. Divota.

Fashion Disorder је рекао...

Prelijepa torta! Čestitam ti! I pratim te! :)))

http://fashiondisorderbymms.blogspot.com/

Tina Maxima је рекао...

umetnica si prava:)

Nena3110 је рекао...

Kako dobro izgleda, mogu samo da sanjam o tome koliko je ukusna!

Branka - byB је рекао...

ovu tortu bi i ja obožavala , savršeno si je napravila, predivno izgleda !
Nadam se da uživaš u banji i da si ozdravila !

Just Cake Girl је рекао...

Prekrasna je, odlično si to objasnila, slijedit ću sve te korake ako budem pravila ovbakvu tortu, makar ja više volimd a unutra ima neku finu kremu i voće ali izgled joj je fantastičan :)

MizThreefivesix је рекао...

what a work of art!! was für ein Kunstwerk!

Unknown је рекао...
Аутор је уклонио коментар.
Unknown је рекао...

Lepa dekoracija:) a ukus je, uveren sam - prati u stopu:)

Trisha је рекао...

This is such a pretty cake!

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer