Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

четвртак, 19. мај 2011.

Creme Caramel


.
Još dok sam bila tinejdžer provodila sam  mnoga popodneva na terasi mojih roditelja listajuci njihove ilustrovane o hrani.Pre ili kasnije gledajuci sve te slike(kao i dana danas) ,uhvatila bi me glad pa bih krenula put kuhinje.Kao što i priliči nezahvalnoj tinejdžerki ispužila bih ruku tražeći novac da kupim šta mi je potrebno da stvorim jelo godine(tako sam ja bar tada mislila)  i naravno trebalo je i da me odvezu do radnje.
 Posle nekoliko sati moja jadna kreacija bi se pojavila na stolu.Moji fer roditelji su sve to podnosili diveći se svemu iako bi recimo kolačić bio toliko tvrd da je bila potrebna bor mašina da se prodje kroz njega a hleb od tikvica toliko mokar da si mogao cediti supu iz njega.
Takvog jednog dana, okrećući mnoge stranice odjednom ugledah nešto što mi izmami duboki uzdah.
Tu  preko čitave strane širilo se nešto što se zvalo Creme Caramel. .Meni se to učinilo kao neka super cura koja se sunča na Majami plaži, sijajući se i kupajući se u zlatnom  sosu.
Ok ne bih sad da spomenem kako je moj izgledao kad je bio gotov ali da se pohvalim danas ga pravim kao da sam se rodila sa tim talentom pa se niko ne mora više plašiti kad dodje kod mene u goste.
Za karamel
¼ šolje vode
1 šolja šečera

Za puding

1 šolja punomasnog mleka
1 šolja slaga
1 vanila presečena na pola
3 jajeta

2 žumanca
½ šolje šećera
1Prvo  ćemo napraviti krem. Uzmi 1/3 mleka , preseci vanilu i stavi je u mleko.Prokuvaj.Ostavi oko 10 minuta tek da ne kuva, da bi mleko izvuklo vanili ukus.Malo ohladi pa umešaj ostatak mleka, šećer i jaja.Dobro ulupaj.
2.Sada pravimo Karamel.Stavi šećer i vodu u malu šerpu.Sad pusti da sve provri.S vremena na vreme pažljivo mešaj
Posle izvesnog vremena,oko 10 minuta, primetćeš da šećer dobija zlatno braon boju



Sada morate biti pažljivi da vam karamel ne izgori.Ovako kao na slici je gotov.

3.Sada morate brzo ovo sipati u rameskine.
Za nekoliko minuta karamel ce se stvrdnuti i imati onu lepu zlatnu boju.
Sada dodaj mešavinu šlaga u rameskin
Stavi rameskine u tepsiju koju napuniš vodom da stigne do pola rameskina.Stavi u rernu i peci an temperaturi od 160  stepeni Celzija., 45 minuta
Recipe PhotoOstavi sad kreme karamel da se ohladi, prekri i ostavi u frižideru..najmanje 4 sata ili preko noći.
Recipe PhotoSa vrhom noža idite oko ivice rameskina zatim ga prevrnite na tanjir

.

21 коментар:

Jovana је рекао...

BOŽANSTVENO IZGLEDA!!

What's for dessert? је рекао...

Nasmijala me tvoja priča. Karamel nažalost ne volim, tako da ne mogu komentirati sam recept.

Анониман је рекао...

Jos bozanstevnije je jesti ga:)

Анониман је рекао...

Uglavnom da sam te nasmejala.Ne mozemo sve voleti..:)

Maja је рекао...

Obožavam Creme Caramel, podsjeća me na našu Dubrovačku Rožatu :)
Poznata mi je ta tvoja priča, čini mi se kako smo svi mi jednom bili takvi, a veliki dio naših "eksperimenata" završio je u smeću... Bez prakse nema zanata :)

Анониман је рекао...

@maja ..jao mogla bi se knjiga pisati o tome..ali dobro da smo u tom procesu istrajale kad pogledam koleginice wow:)

Ankica Vucetić Cepulo је рекао...

Svaki početak je nespretan u bilo čemu ali radom se dođe to rezultata, bitno je imati volje, a ti imaš volje, rada i rezultata!

Bite my cake је рекао...

Obožavam ovo! Tvoj izgleda upravo savršeno. oVO SE KOD NASČESTO RADI U PRIMORSKOM KRAJU I ZOVE SE ROŽATA. jA JOŠ NISAM PRAVILA, NISAM SE USUDILA, MENI SVE TO S KARAMELOM MALO KOMPLICIRANO DJELUJE, ALI MORAT ĆU SE OKUŠATI JER JE STVARNO JAKO FINO

Bite my cake је рекао...

Joj, sorry na velikim slovima, upalila sam slučajno Caps lock :))

Анониман је рекао...

@poezija s mora to ej najveca nagrada:)

Анониман је рекао...

Tamara nisi slucajno nego od uzbudjenja i odluke da to napravis samo sledi recept veruj nije tesko...

Tanja је рекао...

woooow, divno izgleda!
zapravo, kao i cijeli tvoj blog, baš sam guštala pregledavajuć ga :))
sviđa mi se način na koji prezentiraš recepte, korak po korak, uz puno fotkica.

Dolce Fooda је рекао...

Ah, Dzoli, kad se samo setim, meni je u tvojim godinama vrhunac bio kada napravim spagete bolonjeze!
Ja pravim nesto slicno sto mi ovde zovemo Karamel Flan. Sastojci su malo drugaciji, ali postupak pravljenja je identican. Zapravo to je ista "porodica" kolaca. Najvaznije da se savlada taj proces pravljenja karamela, sve ostalo je jako jednostavno.
Meni je ukus tog kolaca neverovatan... prosto se topi u ustima. A i volim jednostavne dezerte.
Evo, ako hoces probaj moj recept http://soibiber.blogspot.com/2011/02/putovanje-u-portoriko-malo-o-njihovoj.html

Nale Coolinarija је рекао...

Ma, ovo je stvarno dzolistic :)
Jako bih volela jednu od ovih ćasa - smazala bih je u slast:)
Džoli moja, uvek se rado setim sličnih tinejdžerskih momenata potošenih na UNIŠTAVANJE namirnica, i VEŽBANJE kulinarskih (ne)sposobnosti:)))

Unknown је рекао...

I love when pictures talk, and your pictures are screaming DELICIOUS. Love caramel!

Unknown је рекао...

Ogladnese mi oci:)))

Анониман је рекао...

E hvala svima.Znaci svi cemo probati Creme Caramel:)

Unknown је рекао...

Divno, obožavam ga!

Љубав на први залогај је рекао...

Nikad nisam probala, ali tvoje fotografije me baš mame. Odlično izgleda! Moraću prvo da nabavim ove posudice... :)

Анониман је рекао...

Dragana moze i u vecoj vatrostalnoj posudi mada korisno ej imati ove rameskien svasta u njima moze da se pravi.sufle npr individualna serviranaj od povrca itd;)

Branka - byB је рекао...

I mene kao i Maju podsjeća na Dubrovačku rozatu iako se ona dosta drugačije pravi. Moja sestra je često radi pa ću je jednom pratiti i napisati post. Tvoj krem karamel mi je odličan,gledajući ga osjećam koliko je fino. I super izgleda !

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer