Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

субота, 30. јул 2016.

Dži Dži Ja Ja Gambo* GG Ya Ya Gumbo ( Greggs Gumbo Ya Ya )



Scroll down for Recipe in English

Ovaj recept je pravila moja drugarica i dozvolila mi je da ga objavim na blogu, jer ona nema svoj.Tako je dobar da sam morala da je pitam da ga objavim. Hvala joj.
*********
Gambo ! Odmah pomislite na Soul Food i Nju Orleans, odakle potiče ovo jelo. Sama reč Gambo je poreklom iz Afrike, a u prevodu znači bamija jer se često sprema sa ovim povrćem. 

Gambo ima bogatu istoriju , koja se proteže sve od 18 veka pa do danas. I naravno kao i svako čuveno jelo , pravi se na mnogo načina.

Ipak osnova svakog je gust Roux ( sos koji se pravi  od bistre supe i prženog brašna). Sve ostalo što se potom dodaje  je stvar ukusa i regiona gde se priprema. Može biti od morskih plodova , piletine , kobasica ili kombinovano
I ja sam u svom receptu koristila bamiju jer je volimo.

Sastojci

1 celo pile isečeno na komade
1/2 šolje brašna
1/2 šolje ulje
3 velika iseckana crna luka
1 crvena paprika, babura. isečena na režnjeve
5 štapiča celera, sitno iseckanog
1Kašika Kajun  začina (ja sam koristila Greggs gotov začin , a za vas koji ne možete nabaviti, napisaću sastojke) *
2 lista lorbera
1 konzerva paradajza (425 g)
1 cela dimljena kobasica, isečena na komade
1 l bistre supe




* Kajun začin se sastoji od:

2 kašičice soli, 2 kašičice belog luka u prahu, 2 1/2 kašičice aleve paprike, 1 kašičica sveže mlevenog crnog bibera, 1 kašičica crnog luka u rahu, 1 kašičica kajen bibera, 1 1/4 kašičice suvog origana, 1 1/4 kašičice suvog timijana.



Priprema

U velikom loncu skuvamo piletinu u slanoj vodi, oko sat vremena. Ocedimo i ostavimo sa strane.

Dok se pile kuva pripremimo Roux.
Na ulje dodamo brašno i mešamo  na srednjoj temperaturi, dok brašno dobije lepu čokoladnu boju.
20 do 30 minuta

Čim je brašno gotovo, dodamo: celer, luk, piletinu, papriku, lorber i Kajun začin i prodinstamo dok sve ne omekša , oko 45 minuta.



Dodamo paradajz, bistru supu i dimljenu kobasicu i povremeno mešajući kuvamo još oko sat vremena,dok se sos dobro zgusne.



****************************************************

GG Ya Ya Gumbo




Reciep , cortesy of my friend who allowed me to publish it as she has no blog. It is so good that I had to do it.

Gumbo! It is so good and you immediately think of Louisiana, New Orleans and Soul Food
Gumbo has a reach history that goes back to 18th century. Word Gumbo comes from West Africa and means okra. Okra i soften used in this recipe.

As with most famous recipes , this one can differ from the region where its made. It can be with seafood , chicken and smoked sausage , or combined

Most important part is roux. When you get it right most work is done. Worth trying








Ingredients



     1 whole chicken, cut in pieces

Нема коментара:

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer