Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

петак, 29. јануар 2016.

Učite decu da budu humana


Za mnogu decu dolazeći Novogodišnji i Božićni praznici znače sastavljanje kojekakvih spiskova sa  željama šta bi sve hteli da im se kupi . Mnoge  kompanije ,poizvodjači igračaka ulažu ogromne sume novca u reklame i marketing, da nam  decu još više zaraze tim željama

Naša dužnost kao roditelja je da svoju decu zaštitimo od takvog uticaja i naučimo ih pravom značenju praznika. Ne kroz propovedanje, nego pružajuči im mogućnost da kroz akciju osete kako je dobar osećaj darežjivosti  
Znam, vaše dete verovatno misli da to nije neki poseban osećaj da da ili da deli. To je zato što im mi kažemo da treba da dele ili nešto da daju. Svako ljudsko biće, a tu su uključena i ona najmladja deca oseti  mali udar dopamina i drugih neurotransmitera koji regulišu osećaj sreće,kad nešto dobrovoljno nekom poklone. Verovatno zato što su ljudska bića,socijalne kreature i pomažući jedni drugima doprinosimo da se ljudska rasa održi.Tako da dajući svojoj deci mogućnost da dobrovoljno daju nekom drugom, pomažemo našem detetu da otkrije divan osećaj koji ide uz to 
Dolazeći praznici su perfektni za  stvaranje takvih mogućnosti. Kad svom detetu pokažete način , već posle nekoliko primera ono će shvatiti koliko je veća radost poklonti nego primiti poklon.
Nekoliko ideja koje ja kao mama koristih

U supermarketu ,gde inače kupujemo namirnice, kupim kad za sebe uzmem ,recimo konzervu nečega još jednu takvu konzervu .Dam svojoj ćerki da ona to ostavi u korpi gde se  sakupljaju stvari za ljude kojima su potrebne

 Napravite poklon rukavice i kapu i lepo zamotajte. Dete odnese nekom drugu ili drugarici.

 Dajte detetu odredjenu sumu novca da samo izabere poklon u prodavnici igračaka , da ga samo spakuje. Neka dete lično to preda u mestu gde se sakupljaju stvari za beskućnike ili u sirotištu.

Ne znam kod vas ali ovde Pošta svake godine ima akciju :Usvoji pismo. Naime dosta dece piše Deda Mrazu i pisma obično počinju sa Dragi Deda Mraze , moja mama nema novca da nam kupi hranu i ćebad(samo jedno do pisama koje smo mi usvojili). Ja objasnim ćerki, koja još uvek veruje u Deda Mraza da je on nas izabrao da mu pomognemo jer nema vremena za sve.Pregledamo pisma i po mogućnosti nešto priložimo

Ako detetu dajete džeparac, možete im dati dodatnu sumu ,koju mogu stavljati u teglu klasiranu Pomoć, poklon drugome.

Pecite sa detetom kolače, koje ćete pokloniti nekome.

Pretražie kuću, garažu, dečiju sobu,podrum ,ostave .ormane, za stvari koje su upotrebljive ali vam više nisu potrebne.Napravite kartonsku kutiju Pokloni.Ne prisiljavajte dete da da ono što neće .Time postižemo samo suprotan efekat.

Dajte detetu da napravi listu stvari koje po njegovom mišljenju mogu doprineti da svet bude bolje mesto za sve nas.

Organizujte porodično humanitarno veče i pozovite članove bliže i dalje porodice.
Neka svako sa liste kaže nešto
što ce uraditi kao svoj doprinos da svet bude bolji

Odrasli mogu npr izbirati da raznose jela koja se isporučuju ljudima koji su sami i bolesni
Mogu dati obećanje da više idu pešice nego kolima, da bi se smanjio ugljenik u vazduhu.

 Deca koja nauče osećaj da doprinose da svet bude bolji su većinom optimisti a  svom daljem životu
Sretni Vam praznici

1 коментар:

Unknown је рекао...

Deca su sunder. Kad deca vide da roditelji pomazu skupljajući pomoć za one sto nemaju onda treba ukljuciti i decu. Tako je jedini način da deca osete šta rade i da vide osmeh ljudima ili deci na lice kad njim se da poklon, hrana,odece,itd. Skoro sam poslao kutije napunjene sa odelom i igrackama za decu Svratiste u Beogradu. Moja dva decaka sam ukljucio u nabavku stvari i igracke koje su oni izabrali da posalju. Najmlađi sin mi je rekao nesto sto mi je ostalo u srcu. Tata ovu igracku cu dati jednom bati pa da i on se lepo igra kao sto sam ja... Pakovali smo kutije moji decaci i ja zajedno. Odneli da pošaljemo a osecaj i osmeh mojim dečacima na lice neću nikada zaboraviti. Kao sto i ja nisam zaboravio kad je moj tata uvek govorio "sine dobro radi i dobro ce ti uvek doći":))

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer