Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

субота, 1. фебруар 2014.

Svinjetina u mleku

Svinjetina u mleku(Arista Al latte)


Dakle stižu gosti i nije baš lako za njih nešto spremiti.Jedan mladi bračni par, on Italijan , ona Kineskinja i njihov sin 5 godina star.Šta da im spremim.Preturam po glavi i na kraju pozovem njegovu mamu.Ona mi ispriča da postoji samo jedno jelo, koje svi troje vole podjednako.Svinjetina u mleku.Nikad čula ,a kamoli spremila.Mama ima recept.i odma posle toga da mi još i recept za Mont Blan desert(moj sledeći blog).isprobamo.I moja mama je skeptična.Svinjetina i mleko, samo da to to ne ispadne nešto naopako.Ali ispade bogami tako ukusno da odlučih evo i sa vama da podelim.I jedan i drugi recept.Arista je Toskansko ime za svinjsko pečenje..Meso je sa slabine, bez kostiju.Samo ime potiče iz 1430 godine(Al’ se nekad dobro jelo’ sto bi rekao naš Djole i nastalo je kad se jedan ekumenski sabor odlučio da izgladi nesporazume izmedju Rimskih I Grčkih crkvi .Kada su Grcima poslužili svinjsko pečenje začinjeno ruzmarinom solju i biberom.Grci su povikali :Arista ,Arista!što znači :Dobro, dobro! I ime je ostalo.A izgleda da je dogovor o neslaganju trajao koliko i večera.Samo da napomenem. Moji gosti su manje uzvikivali ali su bili vrlo zadovoljni,, a i ja ,jer sam naučila da spremam još jedno ukusno jelo.Ni vi se nećete pokajati mada vidim već kad se spomenu mleko da ste se zamislili(sve vam se onako obrve sakupile). A recepta se setih, zato što sledećeg vikenda ja idem u goste kod njih u Napier, ali to je već drugi blog koji ću svakako postaviti ,jer je Napier Art Deco grad. svetskih razmera
Dakle pre nego što treba da dodju odem ja kod moje mame(pošto sam je prvo obavestila šta sve da nabavi, da mi to


Sastojci

  • 675 gr svinjetine(sa slabine ) bez kostiju
  • 2
  • Nekoliko tankih rezanaca od limunske kore
  • Konac za povezivanje (ako neko zna bolji naziv neka javi
  • 375 ml punomasnog mleka:prokuvanog
  • 2 kašike maslinovog ulja

Priprema:

Pocnite


tako što zasečete nekoliko mesta na mesu i u njih stavite beli luk i limunovu koru.Zatim zavežite meso da bi zadržalo oblik. Začinite sa solju i biberom.Zagrejte ulje u šerpi i propržite meso sa svih strana.Onda meso prelijte prokuvanim vrućim mlekom vratite na tihu vatru.Ne stavljajte poklopac Krčkajte ovo 1-1 ½ sat..Povremeno mešajte na dnu gde će se stvarati grudvice kad mleko i limun sretnu jedo drugo .Kada je svinjetina gotova skoro sav tečan deo je nestao i samo surutka i grudvice su ostale.Sa mesa skinite konac i ostavite meso da odmori(Ovo ustvari treba uraditi sa svim vrstama mesa da bi sokovi ostali u mesu, a ne iscureli kad ga sečete.Dakle isecite meso na kriške, polijte ga sa grudvicama i surutkom.Ja sam ga služila sa krem spanaćem,kuvanim krompirom.i lakim crvenim vinom.(koje smo pili).Uživajtečesnjaka belog luka koja ste isekli i uvaljali u so i biber

2 коментара:

Мъх је рекао...

Mnogo dobro!

Анониман је рекао...

Oj Max.Fino da ti se svidja.I ti pravis jako lepe stvari:)

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer