Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

петак, 12. август 2011.

Kajsije sa Nila.. Appricots on the Nile





*



*** Scroll down for English text

Ma ne, nisam odputovala u Egipat, nego ovo je naslov knjige koju sam pronašla u mojoj Misteriji Kutiji.Mislim da sam jednom ranije pisala ,kako obično u nekoj antikvarnici knjiga kupim punu kutiju knjiga, onako daj šta daš cena ,nemajuci pojma šta je u njoj .Ali nikad se do sad nisam razočarala uvek je tu bilo ponešto za mene.Interesantnih inskripcija ,ako su knjige bile poklonjene,a po neki put i pravo malo bogatstvo..kao npr.knjiga o našem slikaru, Stjepanu Vukmanoviću koga su još zvali  Utrilo von Schwabing   ,koju sam poklonila dalje, a koja vredi malo bogatstvo.
E u takvoj kutiji sam našla i ovu knjigu sa  naslovom u blogu.I gle moje neizmerne sreće..knjiga nije samo autobiografija pisca ,vrlo vrlo interesantna i odvija se, se izmedju Pariza i Kaira i naravno kuhinja u oba grada.
Sad moram da se obuzdam da ne počnem da je prepričam od početka do kraja.Puna je interesatnih recepata, posete pijacama,interesantnih kuvara koji su prolazili kroz obe kuće i naravno emocija, jer opisuje sve od detinjstva pa do kasne starosti pisca.
Neke od jela već znam, a na neke me je podsetila da nisam odavno pravila, a neke ću tek još da učim da pravim, pa ću vam javiti.A da, pisac je:
Colette Rossant

A recept je:
Srž sa karamelizovanim crvenim lukom

 Operi 6 govedjih kostiju u hladnoj vodi.Moj mesar je meni ovo lepo isekao.Stavi u lonac 2 litre bistre supe.Dodaj ovome jedan crni luk,isecenu šargarepu i nekoliko komada celera.Ovo kuvaj na niskoj vatri 15 minuta.Dodaj koske i kuvaj jos 20 minuta..
Onda ih izvadi i stavi u tepsiju i peci u predgrejanoj rerni  na 200 stepeni Celzija oko 15 minuta..
Služi sa grubom morskom solju i karamelizovanim crvenim lukom.




Karamelizuj crveni luk,tako što čes ga iseći na tanke kriške i dinstati na puteru .Potrebno je oko 6 glavica srednje veličine.Ja dodam malo šečera i malo crvenog vina,so i biber.Gotovi su za oko 30 minuta.S vremena na vreme mešaj.

Oh no,I didnćt travel to Egypt.This is the title of the book from my Mistery box.
I wrote about this box some time ago.How I buy it in Antique bookshop.Box is, pay as you can price and it is always very exiting what you can find there.Inscription to people if those were gifts,books of interest to ,me ,books of interest(so my gifts) to  my friends and family.
Once I found really rare book about our artist ,painter Stjepan Vukmanovic who lived in Munich and was known as Utrillo von Schwabing.Real treasure and evry expansive .I gifted it to an artist in Belgrade,friend of mine.
So, this time it was the book from Colette Rossant.She is describing her life from  childhood till older days, which took place between Cairo and Paris.I will contain myself not to start writing the whole text from the book.
Of course the kitchen of both places are central ,surrounded by the cooks that worked in them,visits to the markets and some fantastic dishes with recpies.
Some of them I know,some of them she reminded me to make and some of them are totally new, so a challenge.Will let you know how that goes.
I have chosen a simply but o so tasty recepie .If you dare to try you won't regret.

Marrowbones with caramelized red onion

Wash 6 marrowbones(my butcher cut them for me) in running cold water.
Put a pan with 2 l of clear stock with pieces of 2 carrots ,some celery sticks and whole onion, to simmer for 15 minutes.Add marrowbones and simmer further 20 minutes.Take them out wit a slot spoon and put them with a little oil  in baking dish.Bake  in preheated oven 200 degrees Celzius for about 15 minutes.
Serve on bread with caramelized onion salt and pepper.
Caramelized red onion.You will need 6 pieces of finely sliced red onion,some red wine,some brown sugar and knob of buter.Simmer this for about  30 minutes.Stir occasionally to  prevent sticking.



23 коментара:

Jocie's Mom је рекао...

Interesting! Not sure I've ever come across marrowbones before :) Sounds pretty darn tasty though!

Dwiana је рекао...

I haven't tried marrowbones yet I don't know why lol. I like the picture of your apricot and jam. nice colors!
Cheers,
Dwiana

jasna varcakovic је рекао...

What a good surpise for you, and even for your followers - excellent, unussual recipe.

Kim Bee је рекао...

Amazing, just amazing. You have raised the bar with this one. I feel like I should start clapping.

What's for dessert? је рекао...

Nakon marelica u naslovu, jako si me iznenadila s onim kostima ;) Za mene je to vrlo neobičan recept.

J e l e n a је рекао...

Pre par meseci sam gledala jednu emisiju gde jedan Britanac ima restoran u kome služi mesna jela, onakva kakva su Englezi jeli pre do skoro 50 godina. meni pun nečemu nalik našoj kavurmi, krvavicama, svinjske nogice, repovi, i onda ova tvoja srž. Mislim da je Anthony Bordaine imau tu emisiju kad se bolje prisetim. I Anthony je bio oduševljen kada je ovu srž mazao na prepečenu krišku hleba. Englezi se sada nešto groze kao i većina nas, ali ljudi su milenijumima koristili sve od životinja. Ništa se nije bacalo. Sada se Ameri groze na pileću džigericu, a da ne pominjem svinjsku. Nas je prodavačica u radnji popreko gledala kada je kucala pileću džigericu. verovatno joj je bilo žao psa za koga je sigurno mislila da kupujemo ovaj delikates. Elem, bravo mlada domaćice na ovakvom zrelom jelu na kome bi ti i Anthony čestitao.

Zorica Stajić је рекао...

Zanimljiv post a još zanimljiviji recept, tako neobičan a tako fantastično izgleda. Čuj, punila si goveđe kosti, znam da je njihova srž veoma zdrava i ukusna...

Inspired by eRecipeCards је рекао...

Thank you so much for visiting my blog and I just LOVE this post.. Please consider coming to eRecipeCards.com and posting this! Just stunningly beautiful and certainly worth sharing.

Dave

pera је рекао...

kao sto sam i navikao...kada citam tvoje stranice Dzoli obavezno ogladnim ))))))

ice pandora је рекао...

I can't read your language but I love the food pictures ^__^
I love taking pictures of food aswell haha

xx

Nely је рекао...

Stvarno interesantan recept,meni je neobičan,ali vjerujem da je jako fin:)

purabi naha је рекао...

marrowbones are something my whole family is fond of. Thanks for the recipe! Lovely post!!

Iiiii је рекао...

Super post, bas sam narucila knjigu preko Amazona;), hvala na preporuci!

Pat је рекао...

Hmmm...interesting...I may just try this. Never been a fan of osso bucco, but maye this recipe will change my mind.

Unknown је рекао...

I know we don't see this in the U.S., but I can imagine that it is very delicious. I love caramelized onions on bread so the marrow bones would be so rich and tasty.

Elisabeth је рекао...

Love the photo of the beautiful peaches,and jam. As for marrow bones, I love to scoop the marrow out and spread it on a piece of bread. Yours look so good with the caramelized onions. Yumm!

Sarah је рекао...

oh yummy! we all love bone marrow... we usually fish it out of curries and scoop out the marrow and eat it up! love ur version too... a must try!

Анониман је рекао...

@Jelena..Kako ja imam svoej zivotinje ja ne mogu drugacije nego da ih postujem i da ako ih vec zakoljem iskoristim svaki deo koji mogu.Zato kod mene dzigerice,bubrezi,splina,vratovi ma sve..cesto bude na stolu.I vrlo je ukusno.Mislim da se najvise dima diglo oko iznutrica kao sakupljacima svih nezdarvih materija..ali ako znamo gde to kupujemo i odakle potice meso onda
nema nikakvih problema

Анониман је рекао...

Thank you e-chef for the invitation.I will certainly do.Meaning I am really honoured wit that:) Coming week sometimes.See you there:)

Quay Po Cooks је рекао...

This sounds and look exotic!

Valérie ( Franche-Comté ) је рекао...

Délicieuse confiture avec les fruits de saison
Je te souhaite une excellente soirée
Valérie.

Анониман је рекао...

The marrowbones and caramelized onions sound terrific!

Branka - byB је рекао...

Jako interesantno i za mene nešto novo. Djeluje mi i jako ukusno !

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer