Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

уторак, 31. мај 2011.

AUCKLAND- Grad brodskih jedara

Auckland je osnovan oko 1840 godine, izabran da bude glavni grad od svog prvog guverneraWilliama Hobsona.
U šali kažemo da Aucland ima tako mnogo stanovnika (preko milion i po), zato što je tako lep grad .da većina novih imigranata kada stignu, požele da i ostanu tu.E sad, cifra od milion i po možda i ne zvuči nešto impozantno ali ako se uzme u obzir da je ukupan broj stanovništva u Novom Zelandu oko 4 miliona, onda je svakako i preveliki.Tačan broj će biti poznat uskoro, jer se baš radi na popisu stanovnika( ukoliko se svi odazovu, što i nije baš sigurno, jer kiwi su najmanje impresionirani birokratijom).

Možda bih mogla da spomenem i podatak kao ilustraciju ,da ovde nemamo lične karte niti obaveze prijavljivanja mesta boravka, a vozačke dozvole su dobile slike tek pre nekoliko godina.Znači, kiwi ne vole Big Brother da ih gleda.
Auckland voli svoje mlade stanovnike  i za njih ima raznih sadržaja.Nikome nikada nije dosadno( ako se malo i sam potrudi).Za najmladje je ponuda takodje obimna.


 
The

Auckland leži izmedju Hauraki Zaliva i Pacifičkog Okeana na istoku, Hunua planina na jugoistoku,Manukau luke na jugozapadu i Waitakere brda na zapadu.Centralni deo zauzima rukavac Manukau luke i Tasmanskog mora.Auckland pripada grupi nekoliko gradova u svetu koje imaju luke na dva različita velika mora.








Zamislite urbanu sredinu gde svi žive oko pola sata od predivnih plaža i preko tuce ostrva u neposrednoj blizini..Odlična klima sa mnogo sunčanih dana, ritam Polinezije u pozadini i ljubav prema dobroj hrani vinu i shoping—onda već polako stvarate sliku o ovom gradu..

Na Maorskom jeziku Auckland je poznat kao Tamaki-Makau-Rau ili u prevodu..Devojka sa stotinu udvaraca’.Ovo ime je dobio, jer je nekada bio grad mnogih Maorskih plemena
 
U Aucklandu postoji:
  • Preko 60 festivala godisnje ,koji su besplatni
  • Umetnicka Galerija sa preko 12000 eksponata
  • Zooloski Vrt
  • 20 bazena za plivanje
  • 17 biblioteka
  • Muzej koji je okružen predivnim parkom
  • MOTAT muzej tehnologije i  transporta
  • Voyager ..Muzej nautike
  • 10 parkova u kojima se održavaju razni festivali(muzike, kulture, hrane itd)
  • 3 polja za igranje golfa
  • 550 sportskih terena(rekoh vam ranije da kiwi vole svoj sport)
  • 10 parkova za skejtere
  • Stardom Observatorija
  • Kelly Tarlton, Svet ispod vode
  • 12 obližnjih ostrva od kojih ja najvise volim Waihiki(kao i mnogi umetnici i oni koji imaju
           novac da ovde žive).














Ah ,pa sigurno sam dosta toga zaboravila one skrivene kutke koje možete otkriti samo od pravih ljubitelja grada, bezbroj malih i večih restorana koji pokrivaju ukuse iz čitavog sveta .I naravno ovaj grad čine njegovi stanovnici ,koji takodje vode poreklo iz celog sveta.I blago nama što je tako, jer svi su oni doneli i sačuvali nešto od svoje kulture ,načina ishrane , odevanja itd.

Waihiki ostrvo je moje omiljeno mesto ,gde volim da zbrišem sa društvom na poneki vikend.
Iako živim u selu ja još uvek volim još mirnija mesta.Jedino sto ne volim kad već stignemo tamo(brodom od Aucklanda za 30 minuta) je putovanje kolima do kuće za odmor naših prijatelja .Čisto zato što je, kad skrenete sa glavnog puta, put do njihove kuće toliko uzak da se uvek pitam :Šta ako sa druge strane naidje neko.Nema šanse da ću ja biti ta koja će voziti u rikverc par kilometara gde se mogu skloniti.

Onda zamislim to mesto gde se kuća nalazi, spavaću sobu na spratu (koju ja bez obzira ko sve ide u društvu, nedeljama unapred rezervišem za sebe.A sve zato što je jedan prozor, koji gleda na more toliko veliki ,da kad ležite u krevetu imate osećaj da ste u moru.Zamislite samo mesec i zvezde na nebu i šum talasa, a ujutru ako ustanete dovoljno rano izlazak sunca..(Neustrašivi  si zamislio?J Pritom imate privatnu plažu i predivnu terasu.

Waihiki je zbog svoje umerene klime omiljeno mesto za vinogradare ,one koji uzgajaju masline i za sve ljubitelje mirnog i slikovitog života, a veliki broj umetnika takodje živi na ovom prelepom ostrvu..Brod redovno putuje za Auckland pa dosta stanovnika preko nedelje putuje u Auckland na posao.
Ovo o Waiheke ostrvu sam morala da napišem, jer je to moje omiljeno mesto a blizu je Aucklanda.










Mercer Quality of Living Survey je dao Aucklandu 4to mesto najboljih gradova u svetu za život.

Dan U životu Centra Aucklanda

Ko je prošao kroz grad?

Oko 265.000 ljudi su dosli ili prošli kroz Centar Aucklanda. Od njih:
247,911 žive u Aucklandu
  • 12,857 su turisti
  • 2,500 izvan Aucklanda

Zasto su došli:

  • 27 procenta rade tu
  • 22 procenta u shopping
  • 44 procenta na zabavu, rekreaciju ili u restorane
  • 5 procenta na skolovanje
  • 2 procenta zato što žive u centru grada
  • Koja mesta su najčešće posetili:

    Najpopularnije destinacije su
    • Viaduct Luka
    • Stari Grad (istočna strana Queen street, izmedju Wellesley i Customs
    • Zapadnu stranu(SkyTower do donjeg dela Albert Street)&Aotea skvera
    • Šta im se dopalo u centru grada
    Dopalo im se:
    • Vulkanski vrhovi,luka, parkovi i plaže
    • Promene u vremenu
    • Sky Toranj kad je noću osvetljen
    • Jahte, pogled na luku i aktivnost u luci
    • Multikulturalni osecaj
    • Vulcan Lane, High Street i Karangahape Road
    • shopping
    • art galerije
    • restorani, cafeii barovi
    • stare istorijske zgrade
    • Albert Park
    • I tako stigosmo do kraja  i ove priće. Šta jos reći. I wish you were here(Želela bih da ste ovde}


     
    Kao što sam obećala, evo da napišem nešto i o našem najvecem gradu,koji ima interesantnu istoriju kulturu, položaj i naravno ljude.

    15 коментара:

    Maki је рекао...

    Ovo je divno zaista! Mislim da je svima nama nekad potreban ovako neki miran kutak.Neke od slika deluju nestvarno a priroda netaknuta....eee da, I wish,too:).

    Љубав на први залогај је рекао...

    Eh, i kako ja sad da nastavim da životarim u Beogradu.... Zaista je prelepo! I wish I was there!! :))

    Maki је рекао...

    Imas pokloncic!:)

    Sanja је рекао...

    Auckland prelijepo izgleda. Cula sam samo lijepe stvari o Novom Zelandu. Ko god je bio tamo vratio se pun utisaka. nadam se da ce me put nanijeti tamo jednoga dana. Bas bih voljela a i blizu mi je :-)

    Dunja је рекао...

    Baš sam uživala u fotkama i opisu. Predivno. Hvala ti na trudu.

    What's for dessert? је рекао...

    S obzirom na slike - prekrasan grad, a uz tvoje opise postaje mjesto koje bih voljela posjetiti

    J e l e n a је рекао...

    zaista prelepo i zeleno! Ja sam mislila da je i Sanja na Novom Zelandu, ne znam odakle mi to! Kako Dunja kaže svaka čast na očuvanju našeg jezika jer si tako mala otišla.

    Nena3110 је рекао...

    E, pa ja bih želela da si ti ovde, a i da sam ja samo malo tamo.
    Divno si nam sve predstavila, zaista sam uživala.
    Ja sam planirala da predstavim svoj rodni grad, ali kad odem u posetu naredne nedelje, sa lošim fotkama, ali svojim...

    Nale Coolinarija је рекао...

    Uvek rado čitam tvoje postove, naročito one ovog tipa, kada predstavljaš neka nova i meni egzotična, skoro nestvarna mesta. Što se tiče načina na koji kiwi(i) žive - to je definitivno nešto po mom ukusu. Ovde se ne možemo izboriti sa promenom l.k., narod čeka po hodnicima, odlazi ujutru po neke tzv. brojeve (nema automata), ode kući, vrati se sa tim brojem, kad ono tamo još neki "komšija" ima isti broj, krene muka i zamalo tuča... Ma, Srbija brate. To pričam iz iskustva, od pre dve godine. Joj kakva muka. Da sam tada pročitala ovaj post, emigrirala bih 100%:)
    Jako lepe fotke i baš sam se lepo opustila uz tvoje pisanije.
    P. S. Ne znam dal je Neustrašivi zamislio sobu sa ogromnim prozorom, ali meni je to kao san. Uživaj i za mene sledeći put kada odeš na to rajsko mesto:) Pozdrav

    Анониман је рекао...

    Pisala sam na BloguB92 pre zivesnog vremena blog :Kako zapoceti iseljenje na Novi Zeland
    Mozda je interesantno ponovviti ovde?

    Nale Coolinarija је рекао...

    :) Naravno, uvek ima ljudi voljnih da se isele, ali ja sam shvatila da koliko god volela da odem odavde najlepše mi je upravo ovde:)

    Casa de vainilla је рекао...

    Prelepe fotke i odlican post.
    Moja najbolja prijateljica se pre nekoliko godina preselila u Auckland tako da sam vec imala prilike uzivati u ovakvim prelepim fotografijama. Nakon ovog tvog posta ceo utisak mi je jos pozitivniji... ko zna mozda se jednog dana i sretnemo tamo ;)

    Анониман је рекао...

    To bi bilo predivno:)

    Tanja је рекао...

    woooow, divne fotke i odličan tekst!

    Branka - byB је рекао...

    odličan post, Auckland si nam odlično prikazala i približila, na trenutak kao da sam bila tamo. Uživajte u svemu što vam se pruža, jako je lijepo !
    Slike su divne !

    // Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer