Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

субота, 20. август 2016.

Kuligre, Najbolji Recept moje bake i Zidna Kuvarica 13


Zorica Stajić je poslala ovu zidnu kuvaricu i nekoliko divnih recepta , bač ako što ih nasledjujemo od naših baka. Sretno!

 Moje omiljeno jelo, koje je moja pok. baka meni spremala i koje sam odmah zavolela bio je kačamak, a to je kasnije spremala i moja pok. majka a sada je i ja spremam svojoj porodici. Naravno, ne može se uporediti onaj ukus sa ovim danas, jer je u pitanju bilo kukuruzno brašno sa vodenice a i domaći sir sa juga. 

KAČAMAK NA JUŽNJAČKI NAČIN

Potrebno je:


1 lit. vode
250- 300 gr kukuruznog brašna
2-3 kašike domaće masti
1 kašika aleve paprike
1 velija sira (oko 250 gr) 
po ukusu soli

Priprema:


              U lonac stavite vodu, posolite i kad proključa, smanjite vatru i postepeno dodajte kukuruzno brašno, neprestano mešajuči drvenom varjačom, kako se ne bi stvorile grudvice. Pojačajte vatru i kuvajte dok se ne zgusne. Skuvan kačamak preručite u posudu za služenje. 
Za zapršku u šerpicu stavite mast i dobro zagrejte, pa dodajte alevu papriku, promešajte i odmah sklonite sa vatre da ne bi zagorela. Tako vrelom zaprškom prelijte kačamak i na nekoliko mesta do dna pređite kašikom kako bi zaprška ušla u kačamak. Preko "nabacajte" sir koji ste izmrvili rukama.
              Topao kačamak poslužite za doručak ili večeru i uživajte.



*************************************************************************



                Evo i nečeg slatkog a to su moje omiljene puslice. Sećam se da ih je moja pok. baka nekada (kada nije bilo miksera), mutila viljuškom, dugo sve dok se šećer ne bi otopio i bile su fenomenalne. A kasnije ih je moja pok. majka  mutila žicom, dok je sada, sve to mnogo lakše. jer imamo mikser.

PUSLICE

Potrebno je:

3 belanaca
prstohvat soli
po 5 punih kašika šećera na svako belance
pola kašike sirćeta
(može oraha po želji)

Priprema:

                 Mutite belanca sa prstohvatom soli uz dodavanje šećera, toliko dugo dok se sav šećer ne otopi i šam postane gust i sjajan (najmanje 15 minuta). Na kraju dodajte sirće. U uljem podmazan veći pleh, uzimajte po punu kašičicu šama i stavljajte u pleh. Ukoliko volite možete na svaku puslicu staviti po pola kezgra oraha. Puslice stavite u rernu zagrejanu na 150 C, i odmah smanjite na 100 c pa ih pecite oko sat vremena. Nakon toga isključite rernu i ostavite ih u poluotvorenoj još desetak minuta da se suše.


Нема коментара:

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer