Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

среда, 27. април 2011.

Hleb naš nepresušni

Evo da još jednom ponovim : ja početak dana bez mirisa sveže pečenog hleba i kafe, ne m o g u da zamislim.
Ima u tim mirisima nečega umirujućeg   i toplog.Ne mogu da se setim kad sam poslednji put jela onaj hleb iz radnje ( izuzimam tu specijalne pekare), koji se ako ga slučajno stavite na dno torbe ispod ostalog što ste kupili pretvori u gnjecavu grudvu.
Ja najčešće kad ga nadjem , koristim spelt brašno.Ovo brašno nazivaju još i divlje brašno jer sama žitarica je oko 8000 godina stara.tako da u mom hlebu  nikakve hemije nema , sve je čista fizika .
Jednostavan recept ide ovako:
  • 500grama spelt brašna 
  • 2 pakovanja od 10 grama suvog kvasca.Da mi je pekar koji koristi svež kvasac bliže , radije bih koristila taj
  • ½ kašičice morske soli
  • Ako stavljate, recimo 50 grama semenki od suncokreta
  • 50 grama susama 
  •  500ml tople vode
  • Zagrej rernu na 200 stepeni Celzija

  • Izmešajte sve sastojke ,dodajući kao poslednje vodu. Ja obično ostavim testo da stoji preko noći (navika)  ali ono naraste za jedno 45 minuta, a neki tvrde ,(nisam probala), da ne mora uopšte da stoji ,već da se može odmah staviti u rernu


I mesim i bacam i pričam mu:)

I još ..i još..

Izvolite u rernu

40 minuta kasnije
Kad prestane da se puši..


Ima još dzem od smokve, a kozjeg sira uvek, tako da..sad doručkujem

2 коментара:

pera је рекао...

Ovaj hleb je greota jesti i remetiti mu izgled:)...kakva boja :)))))

Анониман је рекао...

Uh gresna cu biti..svako jutro;)

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer