Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

недеља, 4. септембар 2016.

Kuligre : Najbolji Recept moje bake i Zidna kuvarica 73


Sunčica Stankovič je poslala lepu priču i Bakin Recept za Pitu sa višnjama. Sretno!

  • Pita sa višnjama je bio omiljeni kolač naših baka , moja ga je obožavala i svaki put bi našla zgodnu priliku da nas počasti njome – kaže moja mama. Ja , na žalost ,nisam imala prilike da probam bakinu pitu sa višnjama , onako , kako ju je ona pripremala. Poznanstvo moje bake i mene ostvarilo se na tren , došla je da me vidi po rođenju i nakon toga je veoma brzo otišla na daleki put u svoj večni počinak. Svaki put kada smo je pravili posle nje bila je to: bakina pita sa višnjama, kako je govorila moja majka, verovatno da bi mi što bolje dočarala njen ukus koji je verujem ,bio tako upečatljiv u njenim mislima.
  • Sečajući se krupnih krckavih zrnaca kristalno belog šećera, oporo kiselih kao božur crvenih višanja, ušuškanih u fino mlevenom pšeničnom grizu, natopljenim belim kukuruznim brašnom, prekrivenim baršunastim pahuljama prah šećera. To je pita moje bake koju pamtimo svi, a ja onako kako ju je upamtila moja majka.
  • « Kuvarice manje zbori, da ti ručak ne zagori ». Zidna kuvarica koja je stajala iznad šporeta na zidu kuhinje moje bake, izvežena njenim
  • mladenačkim neveštim rukama, odabrana među pregršt
  • svadbenih darova koje je pripremala marljivo za svoju udaju. Vezla ih je ,iznova , trukovala (preslikavala)mašću, uz pomoć aluminijumske kašike. Na već izveženoj kuvarici postavi se platno, kašika se dobro namasti mašću, pa se trljanjem kašike preslikava i potom izveze. Mnogo godina kasnije, tome me je naučila majka- Zorka.

Pita sa višnjama

  • Za pitu vam je potrebno:
    16 listova tankih kora
    250 gr pšeničnog griza
    60 gr kukuruznog brašna
    500 gr višanja ( šljiva požega ili drugog voća)
    150 gr šećera
    120 ml ulja suncokretovog

  • Priprema:
    Pomešajte u činiji griza, brašna i šećera. Odvojite višnje od koštica.Postavite na sto jednu koru ,posipajte pripremljenom smesom, poprskajte uljem, tako uradite i sa drugom, trećom i ćetvrtom korom, stavljajući ih jednu preko druge. Na zadnju -četvrtu koru poređajte voće u dva reda po dužini kore, uvijte koru u rolnu i stavite u podmazani plek. Tako uradite i sa preostalim korama , premažite ih uljem odozgo pre pečenja pomoću četkice natopljene u ulju.Pitu pecite na 250 stepeni u rerni sa ventilatorom dok ne porumeni. Kada bude pečena izvadite plek iz rerne , ako možete sačekajte da se ohladi pa je isecite na parčad i posipajte prah šećerom.

Нема коментара:

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer