Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

уторак, 3. мај 2011.

Ostrvo Ptica Tiri Tiri Matangi



Naše dugo planirano putovanje na Tiri Tiri Matangi ostrvo ili ostrvo ptica je zahvaljujući lepom vremenu počelo rano ujutru.Tata i ja imamo neku zardjanu brodicu sa kojom idemo u ribolov ,a ovo putovanje nije duže od sat vremena ,tako da pošto smo pribavili sve dozvole krećemo.Kažem sve dozvole zato što je ovo ostrvo raj za ptice i mi ljudi samo pod velikom kontrolom i u malom broju svakoga dana možemo da ih posećujemo.Liste čekanja su poprilične jer je ovo i omiljeno izletište za djačke ekskurzije , gde se deca od malih nogu uče da čuvaju prirodu i one što živi u njoj.Eh i zato volim Novi Zeland.A priroda nam vraća višestruko darujući nam svoje plodove, svoje boje i more bogato ribom i drugim plodovima.Samo ako shvatimo da ako i mi nju darujemo pažnjom i naši potomci će moći da uživaju u tom blagu.
I tako odlučili smo danas ćemo sva čula predati lepoti i magiji ovog ostrva, koje se nalazi u Hauraki Golfu oko 40 minuta od Aucklanda.Od momenta kada stupite na tlo ostrva , sve dok ne krenete sa njega ,pratiće vas serenada divnog ptičjeg cvrkuta i pesme dok šetate kroz bogatu šumu.Tiritiri  Matangi ostrvo je jedan od najuspešnijih projekata konzervacije u svetu koji se izdržava volonterima .Tu je zasadjeno 300000 nativnih drveta i 12  ugroženih vrsta ptica kao i  3 vrste reptila .

Tiritiri Matangi u prevodu znači gonjeno vetrom
Tako šetajući se sa izvrsnim vodičem, koji ima oko sokolovo videli smo skoro sve stanovnike a oni su,

Naravno naša ikona.Kivi
Bell bird

Kokako
Mali plavi pingvin
Kereru
Birds paradise
Pateke

Saddle back

Tiritiri sova

Tui (ova ptica dolazi i u moju baštu), malecka ali ima moćan glas.I najviše voli da bude sasvim na vrhu visokog drveta.

Whitehead

Brown Teal duck
Takahe

Prepelice
Hihi Bird
Eto od svih vrsta prevela sam prepelice i sovu i pingvina.Ali dolazi specijalista za posmatranje ptica.On takodje piše divne blogove o tome pa ćemo ga zamoliti za pomoć
.A da, da ne zaboravim kad smo se vraćali sa ostrva bilo je upozorenje da se tornado kreće prema Aucklandu i da baš ako ne moramo ne idemo tim putem.E pa mi smo morali i srećom kad smo stigli do mosta on skrenu u drugom pravcu.Nije baš bio bezopasan ..ima jedna žrtva i dosta ranjenih a materijalna šteta je ogromna.
Kod mene u selu dočekao nas mir, vruća čokolada i predivna  sad  već ,na Raj ptica.
Sve u svemu sada znate priču o Tiritiri Matangi..ako vas put ikad nanese ovuda

14 коментара:

J e l e n a је рекао...

Tiritiri, genijalno. Zvuči kao izmišljeno mestoiz neke dečije pustolovine. Baš mi je drago da i ptice imaju svoj raj i da je kontrolisan dolazak ljudi. Mogu da zamislim kako vam je bilo divno brodićem. Ovaj tornado ni malo ne izgleda naivno.

Iiiii је рекао...

Genijalno, novi svijet za mene, bas ti hvala na ovom postu!!! Nisi nikada napisala, od kuda vi na NZu?

Анониман је рекао...

Odličan i zanimljiv post, uživala sam u tvom putopisu.
Lijep pozdrav:)

Анониман је рекао...

Dakle kao prvo fino da vam se svima dopada.Ne mora covek biti samo ljubitelj ptica da uziva u ovom mestu.Sam put tamo i boravak i povratak su dozivljaj za sebe.
Melrose napisala sam cini mi se u jednom odgovoru da sam bila mala(* godina) i da su mi samo rekli da obucem cipele kad smo poalzili, tako odakle eto odatle.Tata se odlucio 91 jer je dobio ovde posao i narvno iz drugih licnih razloga.Haval mu.Ja sma ovde vrlo sretna:)

Dolce Fooda је рекао...

Ja obozavam da fotografisem ptice i ostale zivotinje. Nekako mi putovanja nisu ispunjena kada prodje bez toga.
Jako lep putopis.
Jako mi je drago sto si srecna tamo gde zivis iako je tako daleko od Srbije. Sa mnom je isti slucaj. Jednostavno volim ovdasnju prirodu i ljude.

tanja је рекао...

Jao, da mi je da mi se nekada pruzi prilika da i ja cujem serenadu divnog ptičjeg cvrkuta na Tiritiriu... Prekrasno mjesto, a meni kao obozavatelja prirode i zivotinja uopste ovo je kao mali raj na zemlji! Mnogo hvala sto dijelis svoje utiske i slicice s nama! A sto se tornada tice, mislim da bi ja "umrla" od straha kad bi se nasla tako blizu...Lijep pozdrav! :)

Анониман је рекао...

Pozdrav Dole Fooda .Evo za tebe kao ljubitelja ptica ako nisi vec to pronasla link ka ostalim ljubiteljima:http://www.facebook.com/LOASRB?sk=app_2373072738

Анониман је рекао...

Dolce Dolce, ccc prsti brzi od pameti:)

Анониман је рекао...

Ako ti se pruzi prilika Tanja..svakako dodji.Treba ti jedno tri meseca da obidjes najosnovnije.Putovala bi ako volis prirodu zaista otvorenih usta.Takvo prostranstvo sa ovako malih stanovnika koji uz to i vole zemlju u kojoj zive i bore se da se prirodne lepote odrze za sledece generacije.

Tina Maxima је рекао...

divan putopisni post,bas kakve volim,pozdrav

Анониман је рекао...

drago mi je.Ja pa volim da putujem po ovoj zemlji pa cesto pisem o tome

Анониман је рекао...

Drago mi je da sam te pronasla
CocoSoso

Анониман је рекао...

Drago mi je videti kod mene .Slobodno navrati:))

Sanja је рекао...

Prelijepo. Ovakva mjesta zaista vrijedi posjetiti i vidjeti kakve sve ljepote priroda pruza.
Djeluje kao pravi mali raj na zemlji :-)

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer