Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

четвртак, 23. јун 2011.

TOFU

Tofu se pravi koagulacijom(zgrušavanjem) mleka od soje., sa solima kao što su kalcijum sulfat,magnezijum hlorid.
Ja imam sreću da ovde postoji radnja gde kupujem proizvod koji se zove nigari,sto je ustvari magnezijum sulfat sa još nekim dodatcima..Vi možete koristiti kalcijum sulfat sto je mnogo jeftinije i plus dodaje kalcijum vašoj dijeti.Ako pravite tofu kod kuće imaćete svež proizvod bez ika.Tofu je odličan za zdravlje.Može se pohovati, stavljati u salate, grilati sa povrcem, u supi pa čak mešan sa voćem može služiti kaokvih hemijskih dodataka.Kalcijum sulfat možete nabaviti u apoteci ,a često ga možete pronaći u prodavnicama zdrave hrane.Takodje ja opet imam sreće da sam dobila na poklon specijalan sud za pravljenje tofu, (vidi sliku).Pre nego što sam imala taj sud, ja sam na jednoj plastičnoj posudi napravila rupe.Parola snadji se, ne mora uvek sve biti iz radnje.Važno je da je svrsishodno. desert.Ja ga koristim redovno kao zamenu za meso

Sastojci

Da bi ste proizveli oko 400 grama tofu,potrebno vam je dve litre nleka od soje i dve kašičice prirodnog kalcijum sulfata

Priprema

Stavi mleko od soje da se kuva oko 5 minuta.Ohladi ga na 70  do 80 stepeni Celzija.


Rastvori dve kašičice prirodnog kalcijum sulfata u šolji tople vode.Nemoj ostaviti rastvor da stoji predugo.
Sipaj pažljivo ovaj rastvor u vruće mleko i dobro promešaj.
Ostavi sve da se ohladi 15 do 20 minuta.Ja sam eksperimentisala i sa sokom od limuna i uspelo mi je.Vi nemojte u pocetku .već je sigurnije sledeći gornja uputstva.
Kada se mleko od soje zgrušalo, tako da dobijete grudvice i tečnost boje ćilibara.premestite masu u sud ,koji ste prethodno obložili tankom lanenom krpom.



Poklopite i stavite na poklopac nešto teško.Ja stavim kamen.Ostavite da stoji oko 2o minuta.
I
 Sada ispraznite tofu u posudu u kojoj ćete ga čuvati akoji ste napunili haldnom vodom.Ukoliko budete koristili tofu,kratko vreme posle  pravljenja ne morate ga stavlajti u vodu.U vodi  u frižideru može ostati nekoliko dana.
Tofu sa vodom se vrlo lako može zamrznuti.Kad ga odmrznete imaće mnogo više vlakana.Tako lako





 





.
 


 

14 коментара:

jasna varcakovic је рекао...

Moram da priznam da tofu nisam ni pokusala da koristim, a kamoli da pravim...Mada sojino mlijeko volim (ali samo odredjenu vrstu).
Svaka cast!

Ima li kod tebe onog podrhtavanja ispod stopala?

Анониман је рекао...

Kod mene nema..dosat ej to daleko od mene ali ajdni ljudi dole skoro svaki dan.Slusam vesti da svakog dana skoro cele ulice napustaju grad...

Mimi је рекао...

E, ovo je bas korisno!!! Sigurno cu ga praviti jednom... Mogla bih sa posla da prisvojim :) malo Ca-sulfata. Extra! :)

What's for dessert? је рекао...

Tofu još nisam imala priliku probati. Tanjur ti izgleda inspirativni, stoga, nikad se ne zna ...

Bite my cake је рекао...

bravo za ovaj domaći tofu, super izgleda

Nale Coolinarija је рекао...

Odličan tofu... mada, ja se nisam susretala sa tim gospodinom do sada:)
Pazi se tog Zemljinog plesa i nadam se da će sve biti ok!

Zorica Stajić је рекао...

Dzoli, moram priznati da ni ja do sada nisam probala tofu sir, ali, volela bih! Sada, kad si nam sve objasnila, izgleda jednostavno napraviti domaći tofu, pa ću možda jednom prilikom i to isprobati...

Nena3110 је рекао...

Hvala za recept!

Mia је рекао...

EWWWWW : ))))
OK toliko o tome odoh opet da procitam onaj recept o green tea sladoledu.
Dali je moguce da green teen sladoled moze da bude jednako zdrav kao i dnevno solja dve istog caja ?


: ))))

Mozes i da slazes slobodno hehehe

ps: Mahala sam ti na SC al izgleda si gledala na drugu stranu : )))

Sanja је рекао...

Obozavam ga i stvarno je pogodan za razne kombincije. Pravila sam ga kuci i domaci mi je puno bolji od kupovnog. ja sam ga pravila sa sokom od limuna i uvijek u malim kolicinama. Nisam imala pojma da je ok zamrznuti ga. Hvala na informacijama i na postupku pravljenja, naravno :-)

Rosa's Yummy Yums је рекао...

Wow, I've never made my own tofu! You make it seem so easy.

Cheers,

Rosa

Sunday's Kitchen је рекао...

wow thank youuuu
I'll try this weekend
ciao domenica

Unknown је рекао...

U tvom tanjiru tako dobro izgleda... Moraću proslediti recept sestri, jer ja nevolim sojino mleko, imami nekako čudan ukus.

Maja Babić је рекао...

Jednom, ili dvaput, sam krenula u pravljenje, ali od zrna soje, i dok sam došla do mleka, prošla me volja :)))
Nisam sad u "tofu-fazi" a kad sam bila, kupovala sam.

Lepo si sve predstavila i sigurno će nekom značiti.

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer