Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

понедељак, 20. јун 2011.

Tikvasta Supa



Korijander
Prvo da kažem da smo dolaskom na Novi Zeland zaista počeli da jedemo i nove stvari..npr kolač sa šargarepom.Ili grilovanu tikvu (mada  mama kaže da baka jeste pravila neku pitu sa rendanom tikvom).Pre toga sam mislila da se tikvom hrane samo  svinje.
Sada redovno spremam  ovu supu, a kako samo što nije počela zima ova supa mi prija itekako.Skoro sa parčetom hleba može biti potpun ručak.Kod mene u bašti ima ovakvih

Inače pročitala sam negde da Novi Zeland uzgaja vrstu (squash), koja ima nekako sladak ukus i da se ogromne količine izvoze u Japan.
Ova moja vrsta završiće u supi.

Ja je jos malko i zaljutim,tako volim

Potrebno je
  • Pola tikve  , normalne veličine
  • 200-300grama slanine u kockama 
  • 3Kašike kari pudera,neko više, neko manje
  • 1Kašika šećera ,opet zavisi koliko je tikva slatka
  • 1 veliki crveni luk
  • Maslinovo ulje, so i biber
  • 3 Kašike crvenog vinskog sirćeta
  • 1 konzerva paradajza
  • 1 konzerva kokosovog krema
  • Naravno umesto paradajza iz konzerve možete koristiti i vaš proizvod ili čak i svež paradajz.
Najveći posao je baš u čišćenju i komadanju tikve,jer za to treba dosta snage.Od jedne Kiwi sam naučila  da ako tikvu pre upotrebe celu staviš u hladnu vodu jedno sat vremena, mnogo lakše se seče.Istina je
Dakle očistimo tikvu i isečemo na komade.Oljuštimo crveni luk i iseckamo.Ja dodam i malo celera.Sve na pleh i u rernu da se izgrila.Pospemo i kari puder,so biber i maslinovo ulje.Grilati oko 40 minuta.


 Sad sve stavim u blender. Kako moje tikve nisu baš slatke, ovde dodam još  i šećer i paradajz
Dok blender odradi svoje, stavite u serpu 2 šolje vode ili bistru supu,ja to uvek imam u zamrzivaču.Sad dodajte masu iz blendera i dobro promešajte.Poklopite i kuvajte na laganoj vatri oko 45 minuta.Mislim obavezno  poklopite da se supa ne bi klučajući šetala po kuhinji.Sada dodajte i slaninu.Ja preferiram da je dodam sirovu, neko možda voli da je izgrila sa povrćem.
Kratko vreme pre serviranja dodajte crveno vinsko sirće i krem od kokosa.

Kad je jedemo, ja još stavim i kašiku kiselog milerama i malo korijandera.Svež domaći hleb i prijatno.




23 коментара:

Sanja је рекао...

Ja ti jako volim ovakve supice. I ja sam dolaskom u Australiju bundevu p[ocela gledati sasvim drugacijim ocima. Pojma nisam imala sta se sve moze, i sta se sve pravi od nje.

What's for dessert? је рекао...

Juha odlično izgleda! Kombinacija s kremom od kokosa mi je malo čudna, ali vjerujem da je to kod vas sasvim uobičajeno.

Tamara је рекао...

obožavam juhu od tikve, probati ću na ovaj način kako ti radiš.
Dal umjesto kreme od kokosa može kokosovo mlijeko??

J e l e n a је рекао...

Imaš svoju baštu! Pa to je fenomenalno! Vise grejete, mi se hladimo....ma može ova čorbica i hladna da se jede kao i većina krem čorbi od povrća poštonemaju onu masnoću koja pliva po čorbi kad se ohladi. Hleb ti je odličan. Molim recept u nekom od narednih postova, ako ga nisam propustila!

Анониман је рекао...

@da ovde ej to uobicajeno.I uopste ako koristis kari to malo omeksa ljutinu..a korijander je zamirise(znaci iam i indijskih i azijskih uticaja).

Анониман је рекао...

Moze i kokosovo mleko:)

Анониман је рекао...

@Jelena mislim da je hleb bio ali pogledacu:))

Bite my cake је рекао...

krasna joj boja! volim guste juhice

Maja је рекао...

Kod nas u Dalmaciji tikvama ljudi još hrane svinje, a u kontinentalnoj Hrvatskoj je većinom uzimaju za ukrase u vrtovima. Kako bilo, ja ih obožavam ili u juhi ili u kolačima :)
Ovo zvuči odlično, a ovaj kruh na slici mi se jako dopada :)

jasna varcakovic је рекао...

I ja volim supu od tikve i obavezno je pravim sa karijem. Probacu i tvoj recept, jer mi zvuci bas dobro.

mirjana је рекао...

Moja pok. baka je putovala svuda po ex-Yu i prodavala povrce,pa je pri svakom povratku donijela i neku novinu u nasu ishranu..tako da smo baka i ja isprobale puno lijepih jela,ali samo dok tate nije bilo kuci jer je on i umro ,a bundevu je smatrao hranom za svinje!
supica je dobrodosla a i kruh je jako lijp..dobar rucak !!

cosmo2503 је рекао...

I ti kažeš kako si vjerovala da se tikvama hrane svinje. Ne znam koja si po redu od koje to čujem. Moja nana je bila izvrsna kuharica i samo jednom za njena života sam kod nje pojela pitu od tikve i nikad više. Taj jedan put se mama naljutila na nju što je takvo nešto spremila :-(
Ja sam pronašla mnogo recepata u kojima se tikva koristi u našoj kuhinji, pa i recept za pečenu tikvu (za koju bi rekla da bi mogla biti slična grilovanoj).
Recept za juhu je odličan, a ja bi je probala hladnu, sa jogurtom ili vrhnjem.
U međuvremenu, od kada si na Novom Zelandu, kolač od mrkve je i ovdje postao popularan, nešto što nisam mogla ni zamisliti prije 15 godina.

Анониман је рекао...

sto se tice tikvi evo ovako.U Banatu se uzgajaju jako puno i zovu ih ludaje.jako su popularne i u mojoj kuhinji pogotovo dok su deca bila mala.pravila sam im krem supice,razne pite i pekla ih u rerni .Kasnije sam cula da ih popularno zovu "banatske banane"a nutricionisti kazu da u njima ima vise vitamina nego u bananama.Tvoja mama sigurno Dzoli zna za to da bundeva ima vise vitamina i od sargarepe.Sada kad napravim pitu bundevaru uglavnom pozovem svoje prijateljice jer deca onako s nogu uzmu jedan komad i to im je sve..."))))

Nena3110 је рекао...

O, draga tikva je vrlo zdrava i ukusna, naročito slatka pita, zvana "tikvanik".

Анониман је рекао...

Hvala svima na dodatnim informacijama o tikvi i bundevi.Ja je uglavnom volim jesti;)

Branka - byB је рекао...

ja sam tikvu tek nedugo otkrila i odmah je zavoljela. odlična ti je juhica, rado ću je isprobati.

Nale Coolinarija је рекао...

Sto se tikvi tiče kod mene tu nema ništa za baciti, jok-jok:) Koristim sve - od semenki, koje grickam kad god mogu do njenog savršeno ukusnog "mesa", koje rado jedem u čorbama ali i pečem je u rerni. Obožavam je:) Ovu čobricu:) probam kad dođu tikve kod nas... Pozdrav

Nale Coolinarija је рекао...

Draga, evo moje poslastice:) Izvoli, posluži se...
Ovo ukloni slobodno. Samo sam htela da vidiš koliko volEm tikve:)))

http://coolinarija.blogspot.com/2010/10/kolac-bundevinog-srca.html

Анониман је рекао...

mMa sto da uklonim..kad smo vec kod tikvi fino je videti sta se sve jos moze od toga:)Hvala tebi sto si postavila;))

tanja је рекао...

Joj kako volim ovakve kremaste supice, i uz taj hljeb je to za mene odličan ručak! Ja bi na supu još stavila par sjemenki bundeve, mmmh :)

Rosa's Yummy Yums је рекао...

A delicious looking soup and a gorgeous bread! Yummy.

Cheers,

Rosa

Unknown је рекао...

Ne poznajem ni jednu osobu koja ne voli supe ali moram se osvrnuti na hleb...odlicno izgleda...kao domaci zadatak za mene;)

Unknown је рекао...

Your pumpkin soup looks so rich and full of flavor! Yum!

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer