Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

субота, 14. мај 2011.

Svinjetina u mleku(Arista al Latte)




Dakle stižu gosti i nije baš lako za njih nešto spremiti.Jedan mladi bračni par, on Italijan , ona Kineskinja i njihov sin 5 godina star.Šta da im spremim.Preturam po glavi i na kraju pozovem njegovu mamu.Ona mi ispriča da postoji samo jedno jelo, koje svi troje vole podjednako.Svinjetina u mleku.Nikad čula ,a kamoli spremila.Mama ima recept.i odma posle toga da mi još i recept za Mont Blan desert(moj sledeći blog).isprobamo.I moja mama je skeptična.Svinjetina i mleko, samo da to to ne ispadne nešto naopako.Ali ispade bogami tako ukusno da odlučih evo i sa vama da podelim.I jedan i drugi recept.Arista je Toskansko ime za svinjsko pečenje..Meso je sa slabine, bez kostiju.Samo ime potiče iz 1430 godine(Al’ se nekad dobro jelo’ sto bi rekao naš Djole i nastalo je kad se jedan ekumenski sabor odlučio da izgladi nesporazume izmedju Rimskih I Grčkih crkvi .Kada su Grcima poslužili svinjsko pečenje začinjeno ruzmarinom solju i biberom.Grci su povikali :Arista ,Arista!što znači :Dobro, dobro! I ime je ostalo.A izgleda da je dogovor o neslaganju trajao koliko i večera.Samo da napomenem. Moji gosti su manje uzvikivali ali su bili vrlo zadovoljni,, a i ja ,jer sam naučila da spremam još jedno ukusno jelo.Ni vi se nećete pokajati mada vidim već kad se spomenu mleko da ste se zamislili(sve vam se onako obrve sakupile). A recepta se setih, zato što sledećeg vikenda ja idem u goste kod njih u Napier, ali to je već drugi blog koji ću svakako postaviti ,jer je Napier Art Deco grad. svetskih razmera
Dakle pre nego što treba da dodju odem ja kod moje mame(pošto sam je prvo obavestila šta sve da nabavi, da mi to



Sastojci

  • 675 gr svinjetine(sa slabine ) bez kostiju
  • 2
  • Nekoliko tankih rezanaca od limunske kore
  • Konac za povezivanje (ako neko zna bolji naziv neka javi
  • 375 ml punomasnog mleka:prokuvanog
  • 2 kašike maslinovog ulja
  • Priprema:

    Pocnite
    tako što zasečete nekoliko mesta na mesu i u njih stavite beli luk i limunovu koru.Zatim zavežite meso da bi zadržalo oblik. Začinite sa solju i biberom.Zagrejte ulje u šerpi i propržite meso sa svih strana.Onda meso prelijte prokuvanim vrućim mlekom vratite na tihu vatru.Ne stavljajte poklopac Krčkajte ovo 1-1 ½ sat..Povremeno mešajte na dnu gde će se stvarati grudvice kad mleko i limun sretnu jedo drugo .Kada je svinjetina gotova skoro sav tečan deo je nestao i samo surutka i grudvice su ostale.Sa mesa skinite konac i ostavite meso da odmori(Ovo ustvari treba uraditi sa svim vrstama mesa da bi sokovi ostali u mesu, a ne iscureli kad ga sečete.Dakle isecite meso na kriške, polijte ga sa grudvicama i surutkom.Ja sam ga služila sa krem spanaćem,kuvanim krompirom.i lakim crvenim vinom.(koje smo pili).Uživajte
    česnjaka belog luka koja ste isekli i uvaljali u so i biber

23 коментара:

jasna varcakovic је рекао...

Kakva dobra domacica - udovoljila si svim' svojim gostima, a tvoje citaoce odusevila!

Анониман је рекао...

Nisam samo sigurna da su i majstori sa bloggera uradili sve kako treba jer sam ovaj post postavljala 3 puta ..stalno mi je tekst izmesan iako akd ga pisem bude na svom mestu.Hvla Jasna;)

Dunja је рекао...

Čula sam za tu foru s mlijekom, ali nisam znala kako to ide. Baš ti hvala, oduševljena sam. Odlično mi je to za neki zgodan svečaniji ručak.

Анониман је рекао...

napravi Dunja, neces se pokajati:)

Анониман је рекао...

Svaka čast, ovo izgleda jakoo ukusno i primamljivo!
Ugodan vikend i lijep pozdrav:)

Анониман је рекао...

Hvala Zondra.Lep vikend i tebi zelim

What's for dessert? је рекао...

Pohvale za izvrsnu domaćicu!

Već vidim da će jedan dio svinjetine (a trenutno su prasci u štali) završiti u mlijeku.

Jedva čekam da objaviš recept i za taj desert.

Анониман је рекао...

Stize i taj;) A ovo svakako probaj:)

Вера је рекао...

Interesantan recept,neobičan, za mene, ali vidi se vrlo sočan i mek.

Анониман је рекао...

Vrlo socan, moglo bi se reci..topi se u ustima;)

Tina Maxima је рекао...

ovo bih mogla probati..zvuci,ukusno:))

Анониман је рекао...

Obavezno za probati Tinamaxima:)

pera је рекао...

Ja bi ovo stalno probavao iznova ;)

Анониман је рекао...

Tinamaxima ne mogla nego obavezno probaj:)

Анониман је рекао...

@pera za tebe znam:)

tanja је рекао...

O, kako zanimljiv recept!!! Jako lijepo si sve prezentirala, sve mi ide "voda na usta". Ovo MORAM isprobati :))))

Анониман је рекао...

Neces se pokajati:) Gledam daans finale Masterchef NZ i jedan od zadataka je bio od kog god dela svinje da izaberes meso i nesto da spremis.Meni odnmah pade ovaj recept na pamet.Bio bi garant winner;)

Miodrag Surac је рекао...

Bas super recept. Pozdrav...

Анониман је рекао...

cim prestane dijeta,odmah cu isprobati a svojima mogu i pre naprasviti

Unknown је рекао...

Mljac mljac:)))

Ankica Vucetić Cepulo је рекао...

Ovo izgleda jako lijepo!!

Анониман је рекао...

Miodrag pozdrav i tebi
hehe tajanstvena pa ako hoces da uspe dijeta nemoj dolaziti na kuhinjske blogove
eto ja dolazim ali zato zaobilazim da se merim:).
Mole;)
Poezija s mora jako ukusno, zaista;)

Branka - byB је рекао...

Nisam niti ja baš čula za svinjetinu u mlijeku i za ovaj način spremanja. Svaka ti čast što si se odlučila na ovo i super ti je ispalo !

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer