Translate

Dzoli volinet.kuvar

Sugar and spice and all things without price

недеља, 12. април 2015.

Kako uzgajati limun iz semena* How to grow lemon from the seed

Kad vam život da limun ,zasadite drvo! Ovaj post je peuzet sa bloga kolege a Na Fejsbuku je tražila info Biljana. Pa da krenemo
Ako ste videli drvo limuna u cvetu onda razumete.Za one koji nisu evo razloga. Bogat zelenim listovima, koji se sijaju na sumcu, sa belim cvetovima ,koji mirišu na limun i meki su kad ih dodorneš.Egzotični su. I na kraju tu je mogućnost da će uroditi plod na njima. 
Tipično za limun je d au toplim krajevima , cvetaju cele godine, ali i u kući mogu lepo napredovati u klimama koje su manje tople. U prodavnici organske hrane , gde ja radim držimo ih u garaži koji imaju masovne plodove svake godine.Ovo pruža fantastićnu sliku tokom ledenih Kanadskih zima!

Ovo je malo drvo sa velikim plodom u prodavnici ,gde ja radim
Naravno mladice limuna nisu svakom lako dostupne. Iako može potrajati 3 do 6 godina dok vaše drvo rodi plodom, ima nešto uzbudljivo  u zadovljstvu da ste ga odgajili od semena.
Ja momentalno imama 6 jakih sadnica , koje će procvetati tokom zime i bilo je fantastično  i fascinantno pratiti, kao se razvija.Znam najbolji deo još dolazi!

I sledi vodič korak po korak: Drvo limuna iz semena

Potrebno je:
1.Limun. Kupite limun koji je neprskan Bilo koji limun je ok ali ako imate mogućnost da nabavite sortu Mezer , ta je najbolja. Ova vrsta limuna ima manje plodove i često je sade kao ukrasno drvo, pa je samim  tim pogodna za uzgoj u kući. Ja sam koristio Meyer a vi možete probati i drugu vrstu.  

 Meyer limun!
2. Zemlja u kojoj sadimo. Ja sam koristio organsku mešavinu treseta, i organskog djubriva.Do sada mi je seme uvek proklijalo, pa je fer reći da je uspešna
3. Posuda u ojoj uzgajate. Može biti i manja sasija ili plastićni kontejner, mada ćete kasnije presaditi. Drvo limuna preferira posude koje su šire nego duboke. Tako d apočnite sadjenjem semena u manjoj posudi , pa ga presadite kad malo izraste u posudu, koja je 10-16” duboka i 12-18”u dijametru. Ovo će biti sretna kuća vašeg beba limuna za sledećih nekoliko godina, pa u zavisnosti kako napreduje, možete ga preseliti u veću.
4. Dovoljno sunca ili veštačko svetlo.Drvo limuna zahteva dosta svetlosti, naročito dok raste. Ako nemate osunčani prozor kao ja, onda kupite specijalnu sijalicu. Nije skupa a doprineće odličnom rastu.
Metod klijanja semena limuna:
1.Navlažite zemlju. Sipajte malo zemlje u saksiju i dobro navlažite. 
2. Napunite sada saksiju i ostavite slobodan prostor oko 2.5 cm ispod ruba.
3. Rasecite limun i izaberite jednu semenku koja vam se čini zdrava. Stavite ga u usta i  na taj način ga očistite od mesa limuna ako je još na njemu. Pazite da seme ne bude suvo..Predlog je da ga držite u ustima do momenta dok ga zasadite. da bude vlažno 
4. Zasadite seme! Oko 1.5 cm ispod nivoa zemlje od vrha. Prekrite ga potpuno zemljom i poprskajte.
5. Zatvorite saksiju plastikom koja ima rupice. Takodje vašem semenu biti toplo i vlaž Ja sam koristio plastičnu kesu za djubre u ojoj sam napravio rupice.. Oko sasksije stavite gumicu da plastika ostane na mestu.
6. Ostavite saksiju na toplo mesto i proveravajte je nekoliko dana. Zapamtite da je semenu potrebna vlaznost  i toplota da klija. Ali ni ovo previše, jer na kraju krajeva ne želimo da skuvamo seme. Ako na primer osetite da je zemlja dovoljno topla bez plastike, skinite je.
7. Za oko dve nedelje moguće je da ćete videti da je seme proklijalo i probija zemlju. Ao niste pre, sada skinite plastiku. Postavite saksiju na toplo i  svetlo mesto gde ima dosta sunca. Ili lampa  kao što sam ranije pisao.

Ovo su moji mališani jedan mesec posle sadnje

Posle dva meseca presadio sam ovu mladicu.
8. Brinite se za svoj podmladak
Da ima vodu. To ne znači da treba da bude u barici vode koja stoji tu danima. To jedno znači( nisam ranije spomenuo) da vaša saksija ima  rupe na dnu.
  • Sunčeva svetlost. Ako na prozoru recimo nema dovoljno sunčeve svetlosti zamenite sa lampom. Ja u Torontu gde ima malo sunca koristim kad ga ima, a inače lampu držim upaljenu skoro 12 sati.

  • Dohranjivanje. Organskim djubrivom ili vermikompostom( kompostom koji je dobiven u kontejneru sa crvima i ostalim organskim  odpatcima , hrana i slično). Ovo ponovite dva puta godišnje.

  • Ljubav. Provedite malo vremena posmatrajući malog prijatelja.Proveravajte listove i ispod lista da nema nekih insekta.

Нема коментара:

// Pinintrest on image Pinintrest on image Social footer